Obiady w stołówce
szkolnej
Jadłospis tutaj
I N F O R M A C J A
Informujemy, że od dnia 1 września 2018 r. można dokonywać wpłat za obiady w
Szkole Podstawowej w Bychawie przelewem na konto bankowe numer
97868500010017381820000040 lub jak dotychczas gotówką w kasie szkoły
od 1 do 10 dnia każdego miesiąca.
Przelew za obiady, powinien zawierać następujące informacje: imię i nazwisko
ucznia (osoby korzystającej z obiadów), klasę i miesiąc oraz rok, za który jest
uiszczana wpłata.
Miesięczna kwota opłaty za obiady będzie zamieszczana na stronie internetowej
szkoły w zakładce „Obiady”.
W przypadku odpisów należy skontaktować się z intendentem pod numerem telefonu
(81) 56-60-197, w celu uzyskania informacji o kwocie wpłaty. Prosimy nie
dokonywać obliczeń we własnym zakresie.
Zapisów na obiady na kolejny rok szkolny można dokonywać od 27 sierpnia
bieżącego roku.
Godziny pracy intendenta:
730 - 1530 od poniedziałku do
piątku
Posiłki wydawane są w godzinach 1130 – 1400.
uczniowie z klas I-III
korzystają z posiłków od 1130 do 1230
uczniowie od klasy IV wzwyż
od 1230 do 1400 (lub
1140 – klasa IV, V lub VI)
Wzór wniosku o korzystanie z obiadów
-
tutaj
Wzór druku przelewu za obiady
-
tutaj
Regulamin stołówki Szkoły Podstawowej w Bychawie
Na podstawie art. 106 ust. 3 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe
(Dz. U. z 2017 r. poz. 59) ustalam regulamin korzystania ze stołówki szkolnej:
I. UPRAWNIENIA DO KORZYSTANIA ZE STOŁÓWKI
1. Stołówka szkolna zapewnia posiłki gotowane w formie obiadu przygotowanego
przez pracowników kuchni szkolnej.
2. Korzystanie ze stołówki szkolnej jest odpłatne.
3. Ze stołówki szkolnej mogą korzystać:
• uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Bychawie,
• nauczyciele zatrudnieni w Szkole Podstawowej w Bychawie.
II. ODPŁATNOŚĆ ZA OBIADY
1. Cena jednego obiadu ustalona jest przez Dyrektora Szkoły w porozumieniu z
organem prowadzącym.
2. Wysokość opłaty dziennej za posiłek wydawany uczniowi wynosi 3,50 zł – jest
to należność pieniężna pobierana przez szkołę, obejmująca koszt produktów
zużytych do posiłku.
3. Cena jednego obiadu dla pracownika wynosi 4,00 zł - jest to należność
pieniężna pobierana przez szkołę z tytułu sprzedaży posiłku pracownikowi w skład
której wchodzi, całkowity koszt produktów zużytych do posiłku oraz koszt
przygotowania posiłku w przeliczeniu na jeden obiad.
III. OPŁATY
1. Odpłatności za obiady należy dokonać w terminie do dnia 10-go każdego
miesiąca:
1) u intendenta w kasie szkoły,
2) przelewem na konto bankowe o numerze: 97868500010017381820000040
2. Przy wpłacie należy podać imię i nazwisko dziecka lub pracownika.
3. W wyjątkowych przypadkach na prośbę rodzica lub opiekuna prawnego, wpłaty
mogą być przyjmowane w innym terminie.
4. Osoby, które nie wniosą opłaty w terminie, do czasu uregulowania płatności,
nie mogą korzystać ze stołówki.
IV. ZWROTY ZA OBIADY:
1. Zwrot poniesionych kosztów może nastąpić, jeżeli nieobecność spowodowana jest
chorobą, wycieczką lub inną przyczyną losową.
2. Nieobecność musi być zgłoszona u intendenta osobiście lub telefonicznie do
godz. 9 - tej danego dnia.
3. Powstała nadpłata za zgłoszoną nieobecność odliczana jest z płatności w danym
lub następnym miesiącu.
V. WYDAWANIE POSIŁKÓW
1. Posiłki wydawane są w godzinach 1130 – 1400.
1) uczniowie z klas I-III korzystają z posiłków od 1130 do 1230
2) uczniowie od klasy IV wzwyż od 1230 do 1400 (lub 1140 – klasa IV, V lub VI)
2. W stołówce dyżury pełnią nauczyciele według ustalonego harmonogramu.
3. Obiady uczniom wydawane są na podstawie imiennej karty obiadowej.
4. W sytuacji gdy karta ulegnie zniszczeniu, należy zgłosić się do intendenta ze
zniszczoną kartą w celu otrzymania nowej. W przypadku, gdy uczeń zapomni karty
powinien zgłosić się do intendenta w godzinach od 800 do 1100, z wyjątkiem
ucznia z klas I-III, któremu karteczkę może wydać wychowawca.
VI. ZASADY ZACHOWANIA UCZNIÓW W STOŁÓWCE
1. Podczas wydawania obiadów zabrania się przebywania w pomieszczeniach stołówki
osobom nie spożywającym posiłków
w tym również rodzicom uczniów.
2. Uczniowie spożywający posiłki ustawiają się w kolejce w stołówce.
3. Uczniowie z klas I-III spożywają posiłki w pierwszej części, a od klasy
IV-tej wzwyż w drugiej części stołówki (uczeń może zmienić miejsce tylko po
uzyskaniu pozwolenia od nauczyciela).
4. Podczas spożywania posiłków obowiązują następujące zasady bezpiecznego
zachowania:
Zachowuj się kulturalnie przy jedzeniu.
Nie biegaj.
Nalewaj tylko tyle zupy, ile możesz zjeść.
Pij kompot tylko przy stoliku.
Nie rozmawiaj głośno podczas jedzenia.
Po skończonym posiłku zostawiaj po sobie porządek.
Odnoś talerze i sztućce do okienka.
Nie przepuszczaj koleżanek i kolegów, bo sam stracisz miejsce w
kolejce.
Nie wynoś chleba ze stołówki.
Nie zostawiaj plecaka na korytarzu przed stołówką.
VII. JADŁOSPIS
1. Jadłospis opracowuje zespół powołany zarządzeniem dyrektora szkoły.
2. Jadłospis tworzy się uwzględniając grupę żywieniową od 6 do 16 lat,
dostosowując go do specyfiki zbiorowego żywienia
i zasad zdrowego żywienia.
3. W jadłospisie będą wyszczególnione produkty wykorzystane do przygotowania
obiadu,
w których występują produkty alergenne.
4. Aktualny jadłospis będzie wywieszony na tablicy informacyjnej, w stołówce
szkolnej oraz na stronie internetowej szkoły
w piątek poprzedzający następny tydzień m-ca.
5. Rodzice dzieci z alergią pokarmową po zapoznaniu się z jadłospisem,
obowiązani są poinformować o tym intendenta
i odwołać obiad.
VIII. OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA SPRAWUJĄCEGO OPIEKĘ NAD UCZNIAMI W STOŁÓWCE
SZKOLNEJ:
1. Nauczyciel sprawuje dyżur w stołówce zgodnie z przyjętym harmonogramem na
dany rok szkolny.
2. Kontroluje uczniów pod kątem przestrzegania zasad bezpiecznego zachowania w
stołówce szkolnej.
3. Usuwa czynniki mogące stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa uczniów.
4. Wykreśla w karcie obiadowej daty spożycia posiłku.
5. Pomaga uczniom z klas I – III w czynnościach obsługowych przy spożywaniu
posiłków.
6. Zgłasza wychowawcy informacje o nieodpowiednim zachowaniu ucznia w stołówce.
7. W czasie pełnienia dyżuru nie spożywa posiłków.
IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W trakcie roku szkolnego rezygnacje z korzystania z obiadów składa rodzic
ucznia u intendenta z miesięcznym wyprzedzeniem.
2. Regulamin wprowadza się Zarządzeniem Dyrektora Szkoły po zasięgnięciu opinii
Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców.
3. Do regulaminu załącza się:
1) wzór wniosku o korzystanie z obiadów,
2) wzór druku przelewu za obiady,
3) wykaz substancji lub produktów powodujących alergie lub
reakcje nietolerancji.
Załącznik nr 1
Wzór wniosku o korzystanie z obiadów
tutaj
Załącznik nr 2
Wzór druku przelewu za obiady
tutaj
Załącznik nr 3
Zgodnie z wymaganiami Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1169/2011 z dnia
25 października 2011 w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat
żywności składników lub innych substancji mogących powodować alergie lub reakcje
nietolerancji,
łącznie z jadłospisem będzie zamieszczony wykaz w/w składników.
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 304/43
SUBSTANCJE LUB PRODUKTY POWODUJĄCE ALERGIE LUB REAKCJE NIETOLERANCJI
1. Zboża zawierające gluten, tj. pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, kamut
lub ich odmiany hybrydowe, a także produkty pochodne, z wyjątkiem:
a) syropów glukozowych na bazie pszenicy zawierających dekstrozę (1);
b) maltodekstryn na bazie pszenicy (1);
c) syropów glukozowych na bazie jęczmienia;
d) zbóż wykorzystywanych do produkcji destylatów alkoholowych, w tym alkoholu
etylowego pochodzenia rolniczego;
2. Skorupiaki i produkty pochodne;
3. Jaja i produkty pochodne;
4. Ryby i produkty pochodne, z wyjątkiem:
a) żelatyny rybnej stosowanej jako nośnik preparatów zawierających witaminy lub
karotenoidy;
b) żelatyny rybnej lub karuku stosowanych jako środki klarujące do piwa i wina;
5. Orzeszki ziemne (arachidowe) i produkty pochodne;
6. Soja i produkty pochodne, z wyjątkiem:
a) całkowicie rafinowanego oleju i tłuszczu sojowego (1);
b) mieszaniny naturalnych tokoferoli (E306), naturalnego D-alfa-tokoferolu,
naturalnego octanu D-alfa-tokoferolu, naturalnego bursztynianu D-alfa-tokoferolu
pochodzenia sojowego;
c) fitosteroli i estrów fitosteroli otrzymanych z olejów roślinnych pochodzenia
sojowego;
d) estru stanolu roślinnego produkowanego ze steroli olejów roślinnych
pochodzenia sojowego;
7. Mleko i produkty pochodne (łącznie z laktozą), z wyjątkiem:
a) serwatki wykorzystywanej do produkcji destylatów alkoholowych, w tym alkoholu
etylowego pochodzenia rolniczego,
b) laktitolu;
8. Orzechy, tj. migdały (Amygdaluscommunis L.), orzechy laskowe (Corylusavellana),
orzechy włoskie (Juglansregia), orzechy nerkowca (Anacardiumoccidentale),
orzeszki pekan (Caryaillinoinensis (Wangenh.) K. Koch), orzechy brazylijskie (Bertholletiaexcelsa),
pistacje/orzechy pistacjowe (Pistaciavera), orzechy makadamia lub orzechy
Queensland (Macadamiaternifolia), a także produkty pochodne z wyjątkiem orzechów
wykorzystywanych do produkcji destylatów alkoholowych, w tym alkoholu etylowego
pochodzenia rolniczego;
9. Seler i produkty pochodne;
10. Gorczyca i produkty pochodne;
11. Nasiona sezamu i produkty pochodne;
12. Dwutlenek siarki i siarczyny w stężeniach powyżej 10 mg/kg lub 10 mg/litr w
przeliczeniu na całkowitą zawartość SO 2 dla produktów w postaci gotowej
bezpośrednio do spożycia lub w postaci przygotowanej do spożycia zgodnie z
instrukcjami wytwórców;
13. Łubin i produkty pochodne;
14. Mięczaki i produkty pochodne. PL 22.11.2011 Dziennik Urzędowy Unii
Europejskiej L 304/43
(1) Oraz produkty pochodne, o ile obróbka, jakiej je poddano, najprawdopodobniej
nie wpływa na zwiększenie alergenności, ocenionej przez właściwy organ w
odniesieniu do produktu,
z którego powstały.